tisdag 15 maj 2012

Stå upp mot sharia - det gör dig inte till islamofob! - av Ingrid Carlqvist

Stå upp mot sharia - det gör dig inte till islamofob! - av Ingrid Carlqvist och Bahareh Andersson:
"Om medierna i stället hade kommit till mötet i Malmö hade de fått höra Hege Storhaug från norska Human Rights Service berätta om hur hennes organisation efter cirka tio års kamp nu äntligen lyckats få norska politiker att lyssna på dem i frågor som rör hederskultur. Och de hade kunnat få höra mig, Bahareh, berätta om den mur av tystnad som möter mig varenda gång jag försöker få svenska politiker att lyssna.

Jag berättade för publiken hur jag som nittonåring i Iran greps av moralpolisen för att min slöja satt snett och dömdes till femtio piskrapp för att jag hade en västerländsk film i handväskan. I förnedringens stund föddes mitt feministiska motstånd mot de barbariska sharialagarna och en tid senare lyckades jag fly till Sverige. Ett land där jag trodde att jag för evigt skulle slippa undan religiösa lagar och värsta sortens kvinnoförtryck.

Tyvärr blev det inte så. När jag gifte mig med en svensk, kristen man fick jag höra att jag var en dålig muslim som smutsade ner islam. Jag fick till och med ta emot dödshot av svenska islamister. Sakta men säkert började det gå upp för mig att islamisternas religiösa krav inskränker svenskarnas frihetsrättigheter och att den svenska kulturrelativismen tillåter detta.

Riktigt skrämd blev jag när jag såg Abdirisak Waberi, dåvarande ordförande för Islamiska förbundet i Sverige, i SVT-dokumentären 'Slaget om muslimerna'. Där säger han att flickor för att skydda sin oskuld inte får dansa och att månggifte är bra eftersom det förhindrar otrohet. Månggifte för män alltså, att kvinnor skulle få ta flera män är givetvis uteslutet i hans värld.

Ett år senare kom den totala chocken - då valdes samme Waberi in i riksdagen för Moderaterna. Hur var detta möjligt? Hur kunde mitt nya, fria och demokratiska hemland släppa in en medeltidsprofet i riksdagen? Hur länge dröjer det innan skoldanser blir förbjudna och månggifte för män tillåtet?

Jag beslöt mig för att agera. Jag ringde gång på gång till Moderaterna för att få Fredrik Reinfeldt eller någon annan ledande politiker att svara på vad en man som predikar dans-, musik- och sexförbud gör i deras riksdagsgrupp. Till den dag som i dag är har jag inte fått något svar."
.

1 kommentar:

  1. Hej, om du behöver service från en professionell hackare för att övervaka din partners telefon på distans, kontakta deadlyhacker01@gmail.com eller whatsapp: +1 3478577580. De är väldigt pålitliga så jag bestämde mig för att hänvisa.

    SvaraRadera