tisdag 20 mars 2018

Vilken verklighet lever han i?


SD:s hatkampanj mot Sverige har skrämt vettet ur politikerna


För halvannat år sen hörde jag för första gången Jimmie Åkesson hota med ”människors oro” i en radiointervju. Hans resonemang gick ut på att ”man måste ta denna oro på allvar” oavsett om det fanns någon grund för den. Att ”håna människors oro” var bara ett utslag av etablissemangets arrogans. Ungefär så. Det föreföll mig lite väl primitivt för att kunna bli effektiv politik. Så fel jag hade.
Sedan dess har denna ”oro” blivit en av Sverigedemokraternas bärande politiska idéer och deras legioner av nättroll arbetar dygnet runt för att framställa Sverige som om här pågår ett lågintensivt inbördeskrig mellan renrasiga svenskar och muslimska invandrare.
Ett mått på hur kusligt framgångsrika dessa orospridare har varit är den popularitet som deras Sverigebild har uppnått i länder som Ungern, Tjeckien och Polen där främlingsfientlighet är ett konstant inslag i de antidemokratiska rörelsernas politik: ”Se på Sverige, så går det när man släpper in för många flyktingar, då går landet under i brottslighet”.
Därför blir svenska vittnen om vår pågående undergång så attraktiva i dessa länders medier.

Som häromdagen när en svensk kvinna framträdde i Ungern och påstod att hon tvingats gå i landsflykt på grund av ”säkerhetsläget” i Sverige. Eller som häromåret när tjeckisk television framförde påståendet att svenska kvinnor börjat träna skytte och beväpnade sig i allt större utsträckning inför den förestående slutstriden mot muslimerna.
Sådana uttryck för ”oro” är alls inte värda att ta på allvar. Det är ju bara skitprat. Den svenska kvinna som grät krokodiltårar i ungerska medier är mycket riktigt dömd för förtal.

Det är något paradoxalt med alla dessa ”Sverigevänner” i Sverigedemokraternas legioner av fotsoldater som lägger så mycket energi på att vältra sig i ett permanent och glödande hat mot det land de säger sig älska.
Ändå har denna intensiva hatkampanj mot Sverige obestridligen varit politiskt framgångsrik. Ett mått på det är att man till den grad skrämt vettet ur både Ulf Kristersson (M) och Stefan Löfven (S) att båda nu ryggradslöst intygar att de ”tar människornas oro på allvar”. Ett ännu otäckare utslag av denna anpassning till Sverigedemokraternas hotfulla bild av Sverige är Göteborgsmoderaternas valfilm härförleden, där man i dolska tonarter och färger framställde Göteborg som ett bilbrinnande helvete. 
Således en film som lika gärna kunde ha gjorts av Sverigedemokraterna.

Vad som verkligen oroar svenska folket vet vi rätt väl, sådant mäts ständigt. För närvarande gäller det brottslighet, klimatförändringar, antibiotikaresistens, terrorism, främlingsfientlighet och flyktinginvandring. Räddast är äldre kvinnor och anhängare till SD och KD.
Om vi nu ska ta dessa olika farhågor på allvar så är den sämsta politiska metoden den som Moderaterna valt, att jamsa med och härma Sverigedemokraterna. Det är inte bara opportunistiskt i sin strävan att ta tillbaka sympatisörer som vandrat längre högerut till Sverigedemokraterna. Det är principlöst, eftersom Moderaterna inte rimligtvis själva tror på den svartmålade bilden av Sverige. Och det är politisk feghet att tala mot sin övertygelse.
För Sverige är inte ett brinnande helvete. Sverige är ett av jordens absolut tryggaste länder med en extremt låg, och sjunkande, brottslighet också i invandrartäta förorter, och stigande levnadsstandard.

Den ökande ojämlikheten är ett betydligt allvarligare problem än att det blivit på modet bland vissa förortsgangstrar att skjuta varandra, något som för övrigt inte borde oroa en enda äldre kvinna i Sverige, såvida hon inte råkar vara mor till sådan gangster.
Det största svek som de demokratiska partierna kan begå i den påbörjade valrörelsen är att med fingrarna i kors delta i den sverigedemokratiska svartmålningen. Lögner ska nämligen bekämpas, det är en huvuduppgift i politiken.

FÖR ÖVRIGT ANSER JAG ATT ...

… det var rätt kul av Martin Timell att beskriva sig själv som ”gentlemannamässig”. Det måste röra sig om just den gentlemannamässighet som akademiledamöterna Horace Engdahl och Per Wästberg iakttog hos herr Kulturprofilen, han som de såg som ett lysande föredöme för yngre män.
 … den roligaste invändning mot invandring som hittills framförts stod i SvD den 17 mars, där några professorer skrev att den var ett allvarligt hot mot miljön.
 … högerfolkets olika förklaringar om varför muslimska böneutrop är mycket värre, och en helt annan sak, än kyrkklockor också når nya komiska höjder varje dag.


JAN GUILLOU
Aftonbladet  18 mars 2018







Jag har placerat min blogg i Norrköpingbloggkartan.se!

1 kommentar:

  1. Hej vänner, det här är mitt år av vittnesmål. Miraklet händer fortfarande, var god läs mitt mirakulösa vittnesbörd. Jag kan inte ens förklara hur allt hände, det fungerar som ett löfte från Drigbinovia, den stora mannen som Gud har brukade förmedla äkta kärlek till mitt äktenskap med hans stavning. Min man sjöng en skilsmässa sex år sedan efter att en vän besökte vårt hus. Vi bodde i Maryland i mer än sex år, vi hade två barn tillsammans, för mina två barns skull offrade jag allt för att mitt äktenskap skulle fungera, även min man såg mig i ögonen och sa att han hade slutat mellan oss . . Jag älskar min man så mycket att jag inte kunde leva en dag utan honom vid min sida och mina barn älskade honom mer. Min man lämnade hem i fyra månader. Inga telefonsamtal eller textmeddelanden från honom. Jag var så orolig och jag grät hela dagen och natten på en kakel. En dag återvände han hem druckit med några Documens i åtanke. Känd som en kvinna, jag måste låta henne sova, så när han sovnade jag en titt på Documens och jag blev förvånad över att se skilsmässans handlingar, så jag läste skilsmässnadsdokumentet som borde mitt namn. Nästa morgon grät jag och grät och sa till mig att jag behövde ett nytt liv. Vi, barnen, jag grät igen och jag bad. för att stoppa vad du gör. Samma morgon kom en kvinna och sa att hon är advokaten. Jag släpper in henne, då säger jag henne att hon inte lät mig veta, nu att hon ska få en advokat som har pengar eller någon annan. Vem vi hjälper, så ger jag upp pappersången. och det var det förra året, en av mina vänner berättade för mig att min före detta man, som nu arbetade nära sitt hus och han med en ny fru, bestämde sig för att se vem hon var. Jag blev förvånad över att se honom med advokaten. Jag började gråta På min väns sida kan hon hjälpa mig att få tillbaka den. Han berättade för mig om ett samtal till Drigbinovia om hur han hjälpt sådana dåliga människor, så jag läste detta online i en blogg om rådgivning / skilsmässa, jag läste ett testamente från en kvinna som heter Mary Michael How. Han hjälpte henne tillbaka. Till sin gamla kärlek på sju dagar trodde jag aldrig på Magicals stava, men jag bestämde mig för att prova det. Jag skickade ett mail till doctorigbinovia93@gmail.com, och han svarade på mitt meddelande och jag berättade allt om honom. Mitt äktenskap och han berätta för mig att han lovar att hjälpa mig att återvända med min mans hem. Drigbinovia gav mig instruktioner och berättade vad jag ska göra inom dessa sju dagar efter att ha lunch på kärleksspellets öde. Jag följer noga alla instruktioner och gör vad han bad mig göra perfekt. Bara två dagar efter lunchen stod kärleken i luften för första gången efter 3 månader, min man ringde mig med ett okänt nummer. Jag var så förvånad att min man fortfarande har mitt telefonnummer att kommunicera med mig så vänligt. Först kände min man försiktig och kände mig skyldig att lämna mig och våra två barn ensamma i många månader utan uppmärksamhet eller kommunikation, men min man Raymond kom till kyrkan på korset under natten för att be om ursäkt. Jag är väldigt glad. Nytt år tillsammans är jag tacksam för vad Drigbinovia hjälpte mig. Jag rekommenderar det starkt till alla som har ett äktenskap eller par kris idag; Kom snabbt i kontakt med honom idag för att ge tillbaka sin ex-love.

    SvaraRadera